Nyhed
Helge Sander og Erik Sviatchenko deler julegaver ud fra FC Midtjylland
Juleglæden spredes i Midtjylland i disse dage, hvor bl.a. Helge Sander og anfører fra FC Midtjylland, Erik Sviatchenko, deler julegaver ud i form af bugnende sportstasker og et års gratis medlemskab af den lokale fodboldklub.
Helge Sander, tidligere minister, og anfører Erik Sviatchenko fra FC Midtjylland deler i disse dage julegaver ud til børn og unge fra økonomisk trængte familier i Region Midtjylland. Gaverne er store sportstasker, spækket med sportsudstyr og medlemskab til en lokal fodboldklub.
”At se smilet og glæden hos dem, der åbner døren, er meget meningsfyldt for mig. Jeg ved, hvor vigtigt det er at høre til og være en del af er fællesskab,” siger anfører Erik Sviatchenko. Helge Sander siger:
"Med FCM Samfunds fodboldtaske rækker vi på en rigtig god måde ud til børn og unge, der ikke har de bedste muligheder for at møde op i den lokale klub – og slet ikke i det træningstøj, som alle gerne vil komme i. Det glæder mig enormt, at vi kan være med til at trække flere børn og unge til foreningslivet.”
1000 kroner pr mål
Gaveregnen er bl.a. betalt af FC Midtjyllands førsteholdstrup, der donerer 1000 kr. for hvert ligamål, de har scoret i årets sidste tre måneder til juleprojektet samt af FCM Midtjyllands fire partnere, Vestjylland Forsikring, Rationel, ALPI og DK Company. Også FC Midtjyllands sæsonkortholdere har bidraget til gaverne, da de under Corona valgte at give penge til FCM Samfund, i stedet for at få penge retur for de kampe, de ikke kunne komme til.
Det er femte år i træk, at FCM Samfund deler julegaver ud i Midtjylland. I alt 1200 børn og unge har modtaget de bugnende sportstasker med fodboldstøvler, træningstøj, håndklæder, drikkedunke, medlemskab til en lokal fodboldklub og en billet til en 3F Superligakamp
Adgang til gode fællesskaber
”Når først de unge er meldt ind i den lokale fodboldklub, bliver de heldigvis hængende. Det ser vi som en kæmpe succes. Før de fik gaven, var kun hver tredje af dem medlem af en sportsklub. To år efter, de har fået gaven, er mere end fire ud af fem medlem. Vores mål er netop at give så mange børn og unge som muligt adgang til en fodboldklub, hvor man møder stærke sociale relationer og fællesskaber,” fortæller Preben Rokkjær, marketing- & support direktør i FCM Samfund, som er FC Midtjyllands organisation for ansvarlighed.